Viime viikolla käytiin surffaamassa aika monena päivänä. Mä jopa otin vähän pienemmän laudan käyttöön ja pysyin silläkin aika kivasti pystyssä. Surffaus on niin kivaa kun tuntuu, et joka kerta kun on meressä oppii vähän lisää ja onnistuu vähän paremmin. Viimeisellä kerralla pysty harjottelee jo kääntymistäkin kun alko pääsee pystyyn joka kerta. Oppii myös koko ajan paremmin tunnistaa, mitkä aallot ois hyvä nappaa. Iksukin oli eilen surffaamasta tanskalaisten veljesten kanssa, joihin sattumalta törmättiin taas täälläkin (Langkawilla viimeksi siis hengailtiin) ja oli päässyt seisomaan laudan päälle monta kertaa! Lauantaina ja sunnuntaina oltiin muutenkin melko pitkään rannalla vähän isommalla porukalla Merin kämppisten kanssa surffailemassa (vaan mä ja Meri) ja pelaamassa beachvolleyta. Se oli kyl niin kivaa päästä pitkästä aikaa pelaamaan jotain. Iksukin oli ihan fiiliksissä, koska saatiin aika hyvät pelit aikaan ja muutama paikallinen kundi liitty myös peleihin. Huikea viikonloppu kaikin puolin.
Alla surffikuva musta ja Meristä

Sami lähdössä aaltoihin.

Torstaina lähdettiin aamulla Merin kanssa metsästämään aamupalaleipää vähän matkan päässä sijaitsevasta leipomosta. Syötiin siellä myös lounaaksi RUISLEIPÄÄ, joka kaiken lisäksi maistui ruisleivältä ja oi 100% ruisjauhoista leivottua! Oltiin sovittu illaksi päivällinen täällä villalla. Merin ja Merin kämppisten muutama paikallinen tuttu oli luvannut kokata pihvejä ja me haettiin Merin kanssa skoottereilla kalaa Kutalta vähän etelään sijaisevasta fishmarketista. Kaloja oli iso teltta täynnä ja muitakin mereneläviä ja naapuritelttaan pysty viedä ostokset grillattaviksi (ja maustettaviksi).  Iso red snapperi, josta riitti syömistä meille molemmille makso grillauksineen alle 2 euroa! Täydellinen ruokapäivä siis! Ja Iksukin sai ensimmäisen pihvinsä koko reissun aikana.
Kalamarketti

Perjantai aamuna Sami jäi kotiin vielä toipumaan, kun oli ollut muutaman päivän vähän kipeenä ja me muut lähdettiin ajamaan kohti Upudia, n. 1,5 tunnin ajomatkan päässä sijaitsevaa ns. kulttuurikaupunkia. Upud oli tosi kiva kaupunki, jossa oli paljon taidetta, tietysti temppeleitä ja mm. iso tori, josta sai ostettua lähes mitä tahansa ruoasta, koruihin ja astioihin. Siellä olis viihtynyt pidempäänkin mutta haluttiin ajaa kotiin ennen pimeetä.

Eilen Samin surffatessa ajettiin Merin kanssa Candidasan lähellä sijaisevalle suklaatehtaalle. Candidasa on itärannikolla sijaiseva pieni kaupunki. Suklaa siellä on tehty tosi puhtaista raaka-aineista eikä siinä oo mitään lisäaineita. Päästiin maistelemaan suklaita ja oli niin hyvää, että oli pakko ostaa vähän mukaankin. Tehtaan pihalla oli myös iso keinu, joka jo pelkästään teki retkestä tekemisen arvosen. Paluumatkalla poikettiin vielä ihailemaan auringonlaskua Padang Bain mustalle hiekkarannalle.

Nyt alkaa olee viimeisiä päiviä villassa. Huomenna muutetaan Uluwatuun eli Balin ihan eteläkärkeen, kun Meri ja muut lähtee torstaina Vietnamiin.