Reissupäivien lasku on mennyt näköjään sekaisin, mutta nyt lomailusta virkistyneenä huomasimme virheen ja se on korjattu! Tänään siis juhlallisesti 100. reissupäivä!

Keskiviikkona aamupäivällä mentiin XXXX-Brewery olut tourille. 25$ tour kierrätti meitä eka 2 tunnin verran ympäri panimoa  ja kertoi oluen historiasta, kyseisin panimon historiasta ja oluen valmistuksesta. Tourin päätteeksi päästiin maistelemaan oluita. Luultiin tietty et 4 olutta, jotka hintaan kuuluu on jotain desin pieniä maistiaisia, mutta nehän olikin ihan perus pieniä tuoppeja. Toki köyhät backbackerit ottaa tälläisistä tilaisuuksista kaiken ilon irti :D Ja hyviä oluita oli! Iksu pääsi tiskin taakse jopa laskemaan olutta, pitkin pöytiä meni mutta toinen tuoppi onnistui jo hyvin. Olutmaisteluiden jälkeen mentiin ostaa piknik-eväät ja suunnattiin Roma Street Parkslandiin piknikille. 16 hehtaaria puistoa ja 35 astetta lämpöä! Ja sain vihdoin juusto(j)a ja  punaviiniä!

Yllä kuva Brisbanen sillallta matkalla West Endiin!
Torstaina käytiin tutustumassa Queenslandin tenniscenteriin, jossa pelataa Brisbanen kisa. Oli aika hieno klubi, mutta harmiksimme itse stadionille ei päässy eikä siihen kellonaikaan ollut edes mitään treenejä käynnissä. Mutta siellä ne jo rakenteli katsomoita sun muita valmiiksi tammikuun alkua varten.
Perjantai aamuna vaihdettiin taas maisemia ja jatkettiin kohti Gold Coastin Coolangattaa, jossa meitä odotti äidin ja iskän meille pisteillään lahjoittama majoitus. Vähän erilainen kun ollaan totuttu: kahden makuuhuoneen ja kylpyhuoneen hotellihuone, jossa keittiö, poreamme ja iso parveke... Perjantai illan kunniaksi heattiin kaupasta pullo Jacob's Creekin kuohuviiniä, käytiin salilla ja täytettiin poreamme :D Perusperjantai-ilta.

Kaupunki on kummallisesti kahden osavaltion rajalla, meijän kämppä on Queenslandin puolella, mutta n. 200 metriä tästä alkaa New South Wales. Hassuinta on se, että osavaltiot saa ite päättää käyttääkö ne kesäaikaa vai ei ja Queensland on päättänyt olla käyttämättä, mutta NSW käyttää eli 200m päässä on eri aika kun täällä. Lähes koko Gold Coast on rakennettu täyteen korkeita hotelleja ja loma-asuntoja. Tästä on tehty vähän liian perherantalomakohde. Kiva ranta ja paljon hyviä ravintoloita, mutta korkeet pilvenpiirtäjähotellit vähän pilaa maisemaa.

Lauantai aamuna lähettiin surffaamaan lähibiitsille. Aallot ei ollut ihan Kutan luokkaa ja n. 15 minuutin räpiköinnin jälkeen mun jalassa tuntu kun joku polttais sitä kuumalla raudalla. Aloin vaan huutaa ja Iksu tietty ihan paniikissa kattoo et mikä hätänä. Jalas kipu oli niin järjetön etten oikein pystyny liikkuu ja katoin et mikä ihme siinä on ja joku sininen 'lanka' oli kietoutunu jalan ympärille polven alapuolelle. Yritin repii sitä irti ja toki käsikin alko polttaa. Lopult sain suurimmaks osaks sen pois ja yritin uida laudan kanssa rantaan ja huusin Iksulle että hae etikkaa, kun tajusin et joku meduusahan se oli. Sattumalta pari hengenpelastajaa kävelee ohi ja Iksu kysyy niiltä apua. Jää kuulemma tehoaa parhaiten näihin Blue Bottleiksi kutsuttuihin ilkimyksiin, joten menin sitte hengenpelastajien teltalle ja laitoin jäitä jalkaan ja käteen. Kipu alko vähitellen onneks helpottaa mutta jäljet kuulemma kestää n. 2 viikkoa parantua. Ja vähän myöhemmin alko jalat ja sormet kramppailee, joka myös johtu myrkystä. Surffaus siis ei kovin hyvin alkanu. Vaihdettiin viereiselle Rainbow Baylle parempien aaltojen toivossa ja oltiin n. 10 minuuttia oltu vedessä kun Iksu sai osuman... Ei onneks yhtä pahasti kun mä ja selvisi aika pienellä polttelulla, mutta todettiin että surffaus oli siltä päivältä ohi. Huomattiin myös myöhemmin kyltti, joka varotteli niistä örmelöistä. Mutta kun tuulen suunta vaihtuu, pitäis myös niiden vähentyä ja surffaamisen onnistua paremmin. Sitä siis odotellaan.
Sunnuntaina käytiin kävelemässä lähistöllä Captain Cookin muistomerkillä ja rantamarkkinoilla. Kaunistahan tuolla on! Iltapäivällä otettiin ekan kerran tennismailat käteen Suomesta lähdön jälkeen. Meijän hotellin pihalla on halfsize tenniskenttä. Aivan huikee hiekkatekonurmi-tuhnukenttä. Pelailtiin nassukalla tennistä ja vähän tennisfudista! Olipas hauskaa pitkästä aikaa, vaikkei nyt ihan oikeeta tennistä päässykään jauhaa, mut toisaalta toi oli juuri sopiva niin ei hermot mee niin helposti.
Alla kuva mun bluebottle arvista :D

Yllä Iksun tyylinäyte kämmen!
Maanantaina otettiin hotellista pyörät ja lähettiin retkeilemään niillä. Poljettiin rantaa pitkin maisemia ihaillen. Ilmat ei oo oikein suosinu meijän rantalomailua, mutta polkeminen oli kyllä aika hikistä hommaa. Maasto on täällä myös melko mäkistä. Iksu halus etsiä myös läheistä golfkenttää, joten poljettiin NSW:n puolella jokea pitkin. Suomimaisia maisemia, jos palmuja ei lasketa. Ihanan paljon nurmikko- ja puistoalueita. Ja metsää! Golfkenttää ei tosin sillä reissulla bongattu. Iksu kävi siellä tiistaina tutustumassa bussilla.
Alla kuva mun ihanasta pinkistä polkupyörästä!

Muutoin ollaan otettu iisisti, yritetty päästä surffaa mut kelit ei oo ollut mahtavat.  Tiistaina aurinko paisto aamulla kivasti ja pistettiin aurinkorasvat ja surffikamat niskaan ja haettiin respasta boogieboardit. Kun päästiin hotellin ovesta ulos, vettä sato vaakasuoraan. Mentiin sisään pelaa pingistä... Keskiviikkona ja torstaina aurinko on paistanu ja tuullu ihan kivasti mutta surffaamaan asti ei olla päästy. Lenkkeily on hoitanut liikuntapuolta. Ja pääsin vihdoin käymään kampaajalla :D Pientä hemmottelua luksuslomalla. Perjantaina matka jatkui taas uuteen paikkaan Byron Bayhin, jossa juhlistetaan meidän 100. reissupäivää aussipariskunnan kanssa, joihin tutustuttiin Malesiassa Kuala Lumpurissa. Hostelli on mahtava, uima-allas ja mieletön dormi! Ei tosiaan mikään perusdormi! Tosi kiva kokonaisuus kaikin puolin.