Perjantaina testattiin Aquariusin omaa baaria, kun hostellin tapana oli toivottaa uudet asukkaat tervettulleiksi drinkeillä ja yön hintaan kuuluu aina ilmainen dinneri. Osoittautui oikein hyväks ruuaks!
Istuskeltiin Chrisin vieraana baarissa ja iltahan oli tietysti karaoke ilta. Chris esitteli meidät koko baarille lavalla ja lauloi Whitney Houstonia ja kertoi samalla että Suvi tulee esittämään kohta Roxettea... joten myöhemmin illalla oli mun Roxette esitys Dangerous. Olihan se pakko pitää kunnon show kun kerta ihan kerrottiin yleisölle mitä pitää odottaa! Monet tuli sanomaan myöhemmin (yks tyyppi vielä seuraavana päivänäkin) et huikee esitys... Kotibaari meni kiinni ja Meg ei ollut ehtinyt meitä vielä moikkaamaan, joten mentiin niille ja jäätiinkin sinne sitte Samin kanssa yöks. Hauska ilta oli kyllä täytyy myöntää!
Alla kuva Meg, Chris ja me vesiputouksilla uinnin virkistämänä.

Lauantai aamuna lähettiin Megin ja Chrisin kanssa niiden lähirannalle uimaan. Aivan ihan autio ranta isoine aaltoineen. Vesi on täällä paljon kylmempää ku Aasiassa oli, mutta hypittiin siellä ihan innoissamme. Megin ja Chrisin koira tietysti mukana. Sit lähettiin ajaa vesiputouksille tähän melko lähelle n. 45 min ajomatkan päähän. Oli mahtavat maisemat ajella sinne, vuoristoa ja vihreitä peltoja ja merta. Mäkiä ylös alas, pieniä mutkaisia teitä pitkin. Putoukset oli aika kivat ei kovin isot kyllä mutta kauniit ja siel oli kiva uiskennella. Perinteistä Aussilauantaita piknikeillään oli viettämässä melko paljon porukkaa. Ihanaa, että Meg ja Chris on vieny meitä ympäriinsä, niin tutustuu aika eri tavalla kulttuuriin ja paikkaan. Tosin lähimestoilla ei oltu vielä käyty ollenkaan, joten lauantai-iltana tehtiin vielä ilta kävely keskustan ja rannan alueilla. Pieni paikkahan tää on mutta niin superisti elämää. Aivan ihana pikkurantakaupunki.

Sunnuntaina lähettiin retkelle Nimbiniin, joka on reilu tunnin ajomatkan päässä oleva hippikylä. sateenkaarenvärisine taloineen ja pitkätukkaisine asukkaineen. Tietysti sateenkaaren värisellä vanhalla rämisevällä bussilla oppaana pitkätukkanen tonttuhattunen äijä. Matkalla pysähdyttiin vesiputoksille, jossa asui kilppareita. Paikanpäällä oli BBQ lounas ja hengailua mukavalla porukalla. Tosi hauska päivä (ja super kuuma) siis jälleen.

Nimbinin katukuvaa.
Loppuaika menikin Byronissa surffatessa ja rannalla makoilussa. Tosin maanantaina tehtiin iltapäivällä retki Australian itäisimpään kohtaan ja majakalle. N. tunnin kävelyreitti kulki rantaviivaa pitkin upeissa maisemissa ja majakkakin oli aika näyttävän näkönen. Melkoisen hikistä hommaa jälleen tässä lämmössä kiipeillä mäkiä ylös alas, mutta maisemat on mielettömät.

Keskiviikko-iltana jatkettiin yöbussilla matkaa Sydneyyn (13,5h bussissa). Mulla matka meni nukkuessa, mutta Iksulla enempi odotellessa perille pääsyä. Jotain hyötyä pitää tästä lyhyydestäkin olla. Torstaina saavuttiin vihdoin Sydneyyn Harbour Bridgea pitkin. Outin mies oli meitä hakemassa bussiasemalta ja toi meidät tänne seuraavan kahden viikon kotiimme Breakfast pointiin. Kyllä meidän taas kelpaa asua isossa asunnossa, jossa ihana iso parveke merelle ja Harbour Bridgelle. Ja joulumieltäkin vähän saadaan, koska täällä on joulukuusi!Lähdettiin Iksun päiväunien jälkeen ostoksille ja pyörimään keskustaan. Tästä nopein tapa päästä keskustaan on lautalla, joten jo pelkkä matkakin oli aika mahtava.

Harbour Bridge ja kohta mennään ali.
Tänään aamupäivästä käytiin Manly biitsillä tarkoituksena alunperin surffata, mutta superkovien virtauksien vuoks ranta oli suljettu ja aallotkin olis meille ollut vähän turhan suuret. Huomenna saadaan lisävahvistuksia, kun Jahve saapuu tänne ja tietysti on pidettävä pikkujoulut. Tosin hieman erilaisissa maisemissa ja lämmössä, kun ollaan totuttu. Saa nähdä mitä siitä tulee...Ja sunnuntaina saapuu lisää joulumieltä Suomesta kun meikäläisen (Suvi) porukatkin tulee. Joulumieltä siis ja hauskaa joulua kaikille!